dimecres, 23 d’octubre del 2013

WordPress

Aquesta entrada tractarà sobre un programa molt semblant a aquest mateix, el Wordpress. Aquest és un sistema de creació web que es basa en la publicació d'entrades periòdiques, com un quadern de bitàcora on es poden inserir imatges, vídeos, pàgines web... Però el més important es que és un espai on poder donar la teva pròpia opinió i plasmar els coneixements adquirits. 





Punts forts: 
- Compta amb un sistema de plantilles que es pot personalitzar 
- Disseny senzill per facilitar l'ús
- Fàcil instal·lació, actualització i personalització
- Es pot treballar amb altres eines, com per exemple, aquesta mateixa, Blogger
- Permet fer comentaris i comunicar-se entre diferents blogs
- Forma senzilla on les persones poden llegir allò publicat i comentar-ho
- Pot ser una eina atractiva i interactiva per als alumnes
- Tenir accés a la informació i les activitats proposades a l’aula a totes hores i des de qualsevol lloc, dins o fora de l’escola
- La informació l'han de cercar i penjar els alumnes per ells mateixos

Punts febles: 
- Requereix de manteniment i actualització periòdica per tal de que sigui interessant i atractiu
- No hi ha cap tipus de filtratge de la informació
- S'ha de treballar molt bé i amb molta cura per tal de que els alumnes siguin constants amb aquest

L'aplicació d'aquesta eina es pot donar en una gran diversitat de contextos i àmbits però és molt difícil treballar depèn amb quins col·lectius ja que requereix d'una gran implicació i motivació per part d'aquests.  

2 comentaris:

  1. Quan descrius els aspectes "febles" et refereixes a que es necessita molta dedicació però potser no és un punt feble...I podria dir el mateix del filtratge de l'informació encara que evidenment són aspectes discutibles...

    ResponElimina
  2. Tens tota la raó Alejandra, però he intentat cercar aquells punts menys positius que pot tenir l'aplicació de cara al seu desenvolupament en els àmbits proposats. Evidentment depèn de la situació i el context aquests punts febles poden esdevenir possibilitats.

    ResponElimina