dimecres, 2 d’octubre del 2013

De les TIC a les TAC

Definim les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) com un conjunt de recursos necessaris per manipular la informació, ja siguin ordinadors, programes informàtics, xarxes, etc. que el que permeten, finalment, és l'emmagatzematge, administració i transmissió d'aquesta informació. 

Aquestes noves tecnologies han provocat grans canvis en la societat d'avui dia i han arribat a moure els pilars de l'educació, de l'economia, del món professional, de les relacions interpersonals, entre d'altres, tant és així que, actualment, ja no podem concebre el món sense tecnologia. En aquest sentit, s'ha volgut que les TIC, en matèria d'educació, passessin a adoptar un paper no només lúdic sinó també formatiu i, per aquest motiu, van passar a anomenar-se les TAC (Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement)

Realment sembla que la diferència es tan sols una vocal però aquest canvi de Informació a Aprenentatge suposa un ús més formatiu de les Tecnologies, tant per estudiants com per professors, i l'objectiu d'aprendre més i millor, d'una forma més dinàmica i divertida. 

La diferència principal entre TIC i TAC rau bàsicament en el canvi d'objectiu, ja no es tracta d'emprar molta tecnologia sense cap tipus de metodologia sinó d'un ús responsable i que incideixi directament en la metodologia, en conèixer i explorar les possibilitats didàctiques de les TIC a l'aula. Les possibilitats de les TIC són infinites i, si em fem bon ús, la seva magnitud pot ser inabarcable, però de la mateixa manera poden tenir conseqüències negatives pel nostre sistema educatiu sinó les sabem implementar de forma adient. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada