divendres, 4 d’octubre del 2013

La meva experiència amb les TAC

Abans de passar a analitzar un projecte desenvolupat a partir de les TIC vull comentar quina ha estat la meva pròpia experiència amb les noves tecnologies al món educatiu. Realment no aquesta no ha estat molt extensa i, personalment considero que he après molt més de manera individual sobre el món de la tecnologia que no pas en un aula. 

Primerament, mentre cursava el batxillerat al meu institut van modernitzar un aula on cadascú de nosaltres podia gaudir d'un ordinador portàtil bastant més nou i avançat que no pas els ordinadors de taula que teníem a l'aula d'informàtica. En aquest espai desenvolupàvem l'assignatura de Psicologia i vam crear un blog personal on cadascú podia ser autònom en el seu aprenentatge i cercar informació sobre aquells temes que li interessaven i que podien ser curiosos també per als seus companys, sempre en relació a l'assignatura. A la mateixa vegada, vam crear un espai grupal al wikispaces on desenvoluparen un treball grupal sobre algun teòric de la psicologia. Aquesta va ser la primera experiència amb les TAC i, de moment, m'ha semblat la més transformadora, ja que podíem ser autònoms i cercar allò que realment consideràvem que volíem aprendre. A més gairebé no ens donaven directrius sobre com, què o amb quina freqüència havíem de publicar i, per tant, era el nostre propi interès el que generava l'aprenentatge. 

En segon lloc, en entrar a la Universitat vaig començar a emprar eines com el campus virtual o el moodle que també requerien de certs coneixements informàtics però que en cap cas són generadors d'aprenentatge, únicament són una eina útil per facilitar la comunicació entre professors i alumnes. 

En aquest moment també vaig començar l'assignatura de Comunicació i Interacció Educativa, en la qual també vam desenvolupar un blog però aquest era molt més pautat i estructurat i, en un inici, em va semblar una eina de reproducció únicament, ja que reproduíem el que havíem fet a classe. A més a més van desenvolupar un vídeo amb el programa MovieMaker, el qual no havien fet servir mai i que ens va ser difícil al principi, però finalment ens van sortir. 

Per últim, estic cursant Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement, assignatura a través de la qual espero no només desenvolupar un aprenentatge autònom i transformador sinó també que em proporcioni les eines necessàries per poder-lo adaptar a altres àmbits del meu futur professional. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada