dimecres, 23 d’octubre del 2013

El valor afegit del Moodle

En les darreres classes hem estat analitzant diferents eines educatives que es basen directament en les TIC. Són eines totalment multimèdia que, com el moodle, únicament tenen sentit a la xarxa. Les aules moodle porten ja uns anys fent que les escoles i universitats puguin disposar d'una eina clau per a la comunicació i interacció entre alumnes i professors, fins i tot en alguns llocs, amb pares també. 

Les aules moodle es poden definir com una plataforma interactiva que serveix d'enllaç entre els diferents agents que la poden utilitzar. Aquí els professors poden penjar material didàctic, activitats d'aprenentatge, enllaços d'interes, etc. i rebre, alhora, la retroalimentació per part dels alumnes  que la fan servir



Desprès de poder emprar aquesta eina des de l'altra banda, és a dir, com a professor o persona que s'encarrega de dinamitzar l'aprenentatge, ja que sempre l'he utilitzada com a alumne i mai havia pogut comprovar com era el seu funcionament intern, podem destacar els següents punts forts i punts febles. 

Com a punts forts crec que és un aplicatiu molt senzill i fàcil d'utilitzar, i que qualsevol persona amb unes nocions mínimes d'informàtica pot fer-la servir. A més a més, gràcies a la seva organització és molt senzill desenvolupar l'aprenentatge sobre un tema concret, de la mateixa manera que es poden penjar tot tipus de recursos, ja siguin vídeos, pàgines webs, imatges, etc. Tot i així, també dóna la possibilitat d'inserir activitats pròpies. En definitiva, és un aplicatiu que dóna la possibilitat d'una gran interactivitat i dinamicitat entre uns i altres. 

D'altra banda, i com punts febles, trobem que està massa encarada a l'àmbit institucional i que, tot i que tothom que així ho desitji pot emprar-ho, es necessari registrar-se. Per un altre costat, el moodle és una eina que requereix de molt temps i dedicació pel que fa a la seva posada en marxa, manteniment, actualització i avaluació continua. Per últim, i no ben bé com a punt negatiu, hem valorat que el disseny tan senzill fa que no cridi gaire l'atenció en els nens i que el trobin massa avorrit i semblant a un llibre. 



Per últim, i com ja he comentat, tot i que es un aplicatiu bastant institucionalitzat permet l'adaptació a altres àmbits menys formals, així com a diferents grups d'edat i col·lectius. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada