dilluns, 27 de gener del 2014

Autoavaluació

Al llarg de l'assignatura de Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement he pogut aprendre i desenvolupar moltes competències en relació a les noves tecnologies i els seus usos educatius. D'una banda, he après i reforçat habilitats que ja tenia amb certs programes o plataformes com Blogger o el Moodle, dels quals considero que ja tinc un al grau de coneixement. Tanmateix, també he tingut la oportunitat de conèixer nous aplicatius com Scratch o Symbaloo. 

D'altra banda, també he analitzat en profunditat alguns temes nous o poc tractats com: les noves tecnologies, quines possibilitats i limitacions tenen, com funciona la web 2.0, la tipologia i filosofia dels programes educatius, quins efectes tenen els mitjans de comunicació, que diuen els autors en relació a les TIC, etc. Arrel d'això m'han sorgit diferents dubtes o inquietuds sobre les aplicacions a l'àmbit de l'educació social, sobre els riscos que comporten les noves tecnologies, sobre l'escletxa digital...a les quals he pogut anar donant resposta ja sigui a classe o per iniciativa pròpia. 

En conseqüència, puc dir que aquest assoliment de coneixements pot ajudar-me a la consecució d'una pràctica educativa efectiva a través de les TIC. Considero que tinc les aptituds necessàries per donar resposta a una formació centrada en un aprenentatge interactiu i significatiu, basat en la creació del coneixement i no en la simple repetició, on les eines principals siguin les persones i les tecnologies. No obstant, això representa gairebé una utopia i un camí ple d'obstacles especialment en l'educació social, així doncs, crec que ens ha mancat força pràctica sobre com desenvolupar els nostres propis projectes dins del nostre àmbit professional. 

Respecte a les fonts d'on he pogut extreure tot aquest coneixement determinaré que la major part de les lectures han estat altament interessants i les valoro molt positivament, concretament per la reflexió que et proposen algunes d'elles. D'altra banda, les classes teòriques han estat enriquidores respecte a l'adquisició d'unes competències bàsiques per desenvolupar un treball autònom suficientment coherent i elaborat amb l'assignatura, és a dir, sense les classes teòriques no podria haver fet l'anàlisi i reflexió que comportava el treball individual. 

En relació a l'exercici d'avaluació, com ja vaig comentar en aquest mateix, em va servir per fer una síntesis de les meves idees principals respecte dels articles i també respecte a l'ús i la utilitat del blog. Per últim, en referència al treball en grup aquest ha estat molt positiu pel que fa a la creació d'una pràctica educativa que sigui realment innovadora i que compti amb una metodologia que sigui motivadora i eficaç. No obstant, com també vam comentar en la presentació, des del meu punt de vista, ha mancat la posada en pràctica del projecte per tal de comprovar la seva eficacia i utilitat. 

En definitiva, TAC ha estat una assignatura enriquidora, tot i que destacaria algunes limitacions o punts febles tals com: l'ús d'eines que ja coneixiem i que, en un principi, no ens han motivat gaire, la manca d'una part més pràctica o aplicativa per tal de realitzar un veritable coneixement significatiu, la no existència d'una pauta fixa sobre tot allò que calia o no calia fer. 

Respecte a mi mateixa valoro molt el fet de realitzar un treball constant que ha acabat per confeccionar aquest blog, aixi com la lectura de tots els articles i el desenvolupament d'un treball encarat al meu futur professional. No obstant, també com a punts febles del meu treball crec que el blog requeria de molta més dedicació i reflexió per part meva i que se'n podia treure molt més profit arrel d'aixó, tant per la part teòrica com pràctica. 







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada